Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни, що відбуваються. В цьому переконана викладач Програми з питань судового адміністрування, керівник апарату Одеського окружного адміністративного суду Ольга Пасічник. Разом з колегами – викладачем Університету штату Мічиган доктором Джейн Бауч та заступником керівника апарату Апеляційного суду Одеської області Наталею Хітрук, вона провела підготовку судових адміністраторів з курсу «Освіта, професійне навчання та розвиток».
Сьогоднішній захід мав на меті навчити керівників апаратів судів, їх заступників та працівників територіальних управлінь Державної судової адміністрації України, як ефективно підвищувати професійний рівень персоналу.
На думку Ольги Пасічник, суть управління полягає в тому, щоб уміти розпізнавати необхідність перетворень, а потім їх ініціювати, спрямовувати та контролювати, усуваючи проблеми, які виникають на шляху. Тому судові менеджери вчилися визначати мету та цілі професійного навчання дорослих, ознайомилися з методами та видами навчання, а головне – змогли попрактикуватися у розробці відповідних програм.
Викладачі впевнені, що саме навчання персоналу є одним з найефективніших інструментів для підвищення якості надання судових послуг. Це процес безперервного цілеспрямованого формування у працівників спеціальних знань, а також розвиток необхідних навичок і умінь, які дозволять їм підвищити продуктивність праці, максимально якісно виконувати функціональні обов’язки, освоювати нові види діяльності з метою досягнення стратегічних цілей.
Опитування, яке проводилося у 2010 році, показало, що основними чинниками, якими працівники керуються, залишаючись на посаді в апараті суду є професійний розвиток, задоволення від результатів своєї роботи та можливість зробити кар’єру. Заробітна плата посіла у переліку шосте місце. Незважаючи на велику вагу фінансової мотивації, для працівників судів пріоритетне значення має можливість отримувати нові знання та професійні навички. А от допомогти працівникам задовольнити вказані потреби, якраз і є завданням судових адміністраторів. Задля цього вони повинні:
- Підтримувати найкращі практики навчання дорослих,
- Плекати організаційну культуру,
- Впроваджувати інновації,
- Проводити оцінювання – добиватися результатів,
- Ефективно планувати та розподіляти ресурси для навчання,
- Використовувати навчання для досягнення стратегічних цілей,
- Розуміти потреби учнів.
За словами тренерів, насправді ефективним навчання буде тоді, коли працівники апаратів матимуть чіткі уявлення про результати, базову матеріальну підтримку та стимули до особистих внесків, а керівники заохочуватимуть постійне навчання персоналу, підтримуючи для цього їх відчуття приналежності до колективу.
Другий етап Програми з питань судового адміністрування впроваджений Державною судовою адміністрацією України та Національною школою суддів України за підтримки Проекту USAID "Справедливе правосуддя" в співпраці з Університетом штату Мічиган. У ній беруть участь 40 керівників апаратів судів, їх заступників та працівників ДСАУ з усієї України, відібраних на конкурсній основі. Впродовж 2 тижнів (23 березня - 03 квітня 2014 року) учасники слухають курс лекцій, а згодом напишуть творчі роботи , в яких розроблять конкретні заходи для вдосконалення роботи своєї установи.