flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

В Одеському окружному адміністративному суді навчали як спілкуватись з відвідувачами

06 липня 2015, 11:08

Думка відвідувачів про суд формується великою мірою під час спілкування з персоналом установи, тож уміння налагоджувати контакт є одним з найважливіших у професійній діяльності працівників апарату суду. У той же час неналежна поведінка працівників апарату є предметом близько 70% скарг, що надходять від громадян. Як змінити ситуацію розказували на тренінгу «Подолання психологічних бар’єрів у комунікації працівників апарату суду».

3 липня в Одеському окружному адміністративному суді (ООАС) відбувся тренінг для працівників канцелярії судів міста Одеси. Слухачів учили справляти позитивне враження, долати негативні емоції та врегульовувати конфлікти. Навчали їх доктор педагогічних наук, професор Алла Семенова та засновник школи красномовства, педагог з ораторського мистецтва і техніки мови, спеціаліст в галузі бізнес-етикету Олександра Казакевич.  

На початку заходу до учасників з вітальним словом звернулися голова ГО «Спілка юристів Одеської області» Олександр Рябець, заступник начальника територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області Вячеслав Глущенко, керівник апарату Одеського окружного адміністративного суду Ольга Пасічник. Вони підкреслили необхідність побудови діалогу з громадськістю та відзначили важливу роль працівників суду у цьому процесі.

Суди часто отримують необгрунтовані претензії від громадян та ЗМІ, що свідчить про відсутність конструктивного діалогу між судами та суспільством. Аби його встановити, потрібно, перш за все, бажання з боку працівників суду. Мотивувати до цього працівників і є, на думку керівника апарату ООАС Ольги Пасічник, головною метою тренінгу.

Про правила спілкування розповіла Алла Семенова. «Уміння спілкуватися з людьми – це товар, що можна придбати». Аби це зробити, потрібно володіти певними психологічними знаннями, зокрема, про долання психологічних бар’єрів, що природно виникають під час комунікації. Працівники апарату суду мають вміти виявляти і знешкоджувати їх  за допомогою технік регулювання емоцій. Учасники тренінгу інсценували ситуації, коли виникають психологічні бар’єри та пробували застосовувати техніки їх долання.

До суду часто приходять відвідувачі з негативним настроєм, такі, що провокують конфлікт. Іноді уникнути його неможливо, адже конфлікт виникає уже тоді, коли одна сторона налаштована агресивно. На цей випадок існують стратегії виходу з конфлікту, найбільш ефективною з яких є компроміс.

Правила спілкування доповнюються правилами ділового етикету. Олександра Казакевич зазначає, що сьогодні, на жаль, етикет сприймається як щось несуттєве, а на перший план висувається професіоналізм працівників. Проте 60% угод між підприємцями зриваються саме через недостатнє володіння правилами етикету. Крім того, «діловий етикет – це той інструмент, за допомогою якого можна справляти враження».

Тренер розповіла про те, як вітатися зі співрозмовником, звертатися до нього і спілкуватися з ним по телефону. «Усе це може здаватися очевидним, однак на практиці виходить, що це не так». Учасники мали можливість самими переконатися у цьому, коли Олександра запропонувала їм показати, як вони поводяться у різних ситуаціях.

Слідування правилам ділового етикету передбачає і дотримання дрес-коду. Учасники дізналися про те, які існують вимоги до зовнішнього вигляду працівників суду, їх особливості для чоловіків та жінок.

По завершенню тренінгу учасникам було вручено сертифікати Національної школи суддів України.

Захід проводився за підтримки Проекту Агентства USAID «Справедливе правосуддя» в межах грантової програми «Налагодження діалогу судів та ЗМІ – шлях до порозуміння з громадськістю», яка реалізується ГО «Спілка юристів Одеської області» спільно з Одеським окружним адміністративним судом.

Метою  програми є покращення комунікації  громадськості  з судами  на  регіональному  рівні  через використання сучасних інструментів взаємодії, сприяння  професійному  зростанню  учасників комунікації та, -  розвитку  сегменту  судової інформації в регіональному медіа-просторі.