Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
«Роль секретаря судового засідання в комунікаційній діяльності суду», - саме такою була тема останнього тренінгу в межах грантової програми «Налагодження діалогу судів та ЗМІ – шлях до порозуміння з громадськістю», що відбувся 10 липня в Одеському окружному адміністративному суді. Захід відвідали понад двадцять діючих секретарів судового засідання судів міста Одеса.
Тонкощам ефективної комунікації учасників тренінгу навчали доктор юридичних наук, професор, суддя Львівського окружного адміністративного суду Володимир Кравчук та доктор педагогічних наук, професор Алла Семенова.
У вітальному слові керівник апарату Одеського окружного адміністративного суду Ольга Пасічник наголосила на важливості ролі секретаря судового засідання в комунікації суду з громадськістю. Вона підкреслила, що суспільство і суди мають взаємодіяти, саме тому враження щодо діяльності окремого суду та про судову владу вцілому залежить від кожного працівника.
Підтримав цю думку член ГО «Спілка юристів Одеської області» Олег Ковальчук.
«Ви отримаєте досвід, який зможете реалізувати у власній роботі. Він допоможе вам більш пофесійно та впевнено поводитись у різних ситуаціях»,- звернувся адвокат до учасників тренінгу.
«Секрет секретаря» від Володимира Кравчука
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Володимир Кравчук у своєму виступі акцентував увагу на речах, якими мають керуватися в своїй роботі секретарі судового засідання. На його думку, не менш важливими за професійні якості є особисті. Так, посмішка, гарний настрій, співучастість, повага до гідності людини більш ефективні в налагодженні комунікації, ніж формальне звертання.
«Комунікацію як мінімум можна налагодити за допомогою доброго наміру - вітання, добре слово чи добре діло більш впливають на ситуацію ніж зовнішні обставини», - впевнений Володимир Миколайович.
Не менш важливий елемент комунікації, на його думку, це гра на випередження - вміння прогнозувати розвиток ситуації, планувати свої дії та «гасити пожежу» з першого спалаху.
«Секретар - публічний представник судді в конкретній справі, він повинен знати і доповідати обстановку поза залом суду, а також вміти знімати конфлікти, не допускати, щоб вони перетворилися в хронічні», - зазначив суддя.
Важливим компонентом роботи секретаря є поміч, так звані людські послуги. Це дрібниці на кшталт позичити ручку чи зняти копію, але вони можуть бути вкрай потрібні людині. «Суд – то сервіс, тож люди мають бути задоволені, – підсумовує Володимир Кравчук. – Але потрібно знати міру і пам’ятати, що завдання суду – служити, а не обслуговувати». І звісно, не можна нехтувати правовим аспектом, адже «добро, зроблене незаконно, є перевищенням повноважень».
Лейтмотивом виступу Володимира Кравчука була думка, що суд має працювати для людей. Тільки за такого ставлення зростатимуть авторитет суду, довіра до нього, позитивна оцінка суспільством».
Далі він представив типові комунікаційні ситуації, які виникають в роботі секретарів, як от неявка сторін або зрив судового засідання та розглянув можливі варіанти виходу з них.
Комунікація без конфліктів від Алли Семенової
Професійний тренер Алла Семенова також переконана, що успішне спілкування нероздільне від особистих навичок людини. Тільки впевнена в собі особистість, наголошує вона, зможе вільно і ефективно комунікувати з незнайомцями.
Протягом двох годин Алла Семенова навчала присутніх як долати психологічні бар'єри, які комунікативні стратегії застосовувати в конфліктних ситуаціях і які при цьому використовувати методи впливу.
«Нестандартна поведінка, стереотипи і просто поганий настрій - все це може спричинити конфлікт. Тому для будь-якої професії важливо знати і вміти застосовувати на практиці комунікативні стратегії і шляхи виходу з конфліктогенних ситуацій», - переконана тренер.
Всі отриманні знання зразу застосовувались на практиці. Так, учасники тренінгу розділилися на декілька команд і змоделювали ситуації, які призводять до конфліктів через психологічні бар'єри, що виникають у громадян. За словами тренера, така гра допомагає зрозуміти власні помилки в спілкуванні та поведінці та швидко їх виправити.
По закінченню тренінгу всі учасники заходу отримали сертифікати Національної школи суддів України.
Тренінг був проведений в рамках грантової програми «Налагодження діалогу судів та ЗМІ – шлях до порозуміння з громадськістю», яка реалізується ГО «Спілка юристів Одеської області» спільно з Одеським окружним адміністративним судом за підтримки Проекту Агентства USAID «Справедливе правосуддя».
Проект Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Справедливе правосуддя» працює в Україні з жовтня 2011 року. Діяльність проекту ґрунтується на досягненнях попереднього проекту USAID «Україна: верховенство права», який реалізовувався з травня 2006 по вересень 2011 року . Мета проекту – сприяти утвердженню верховенства права в Україні через підтримку судової реформи, підвищення рівня прозорості та підзвітності судової системи, поліпшення обізнаності громадян із діяльністю судової системи та зростання довіри суспільства до судової влади.. Детальнішу інформацію про проект USAID «Справедливе правосуддя» можна отримати на офіційному веб-сайті www.fair.org.ua або за телефоном +38 (044) 581-3303.