flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Як оскаржувати рішення контролюючих органів? (новий Порядок)

16 січня 2016, 12:57

З 12 січня діє нова процедура досудового оскарження рішень контролюючих органів, встановлена спеціальним Порядком. Згідно з ним, подавати скаргу можна на рішення державних податкових інспекцій – до контролюючих органів у Києві, областях, міжрегіональних територіальних органах та митниці, або на рішення цих органів – до Державної фіскальної служби (ДФС)1. Рішення ж ДФС є остаточним, тобто його можна оскаржити лише в суді.

Зверніть увагу, що Порядок застосовується не до всіх рішень контролюючих органів, оскільки процедура оскарження деяких з них встановлена спеціальними законами. Крім того, адміністративному оскарженню не підлягають: грошові зобов'язання, самостійно визначені платником податків; рішення контролюючих органів, які оскаржені платником податків у судовому порядку.

Скарга подається у письмовій формі протягом десяти календарних днів після отримання відповідного рішення (відлік починається з наступного дня). У ній слід зазначити:

  1. ПІБ, найменування (для юридичних осіб), податкову адресу платника податків, який подає скаргу;
  2. найменування контролюючого органу;
  3. реквізити оскаржуваного рішення;
  4. обґрунтування незгоди платника податків із рішенням контролюючого органу з посиланням на норми законодавства;
  5. вимоги та клопотання платника податків, який подає скаргу;
  6. відомості щодо повідомлення контролюючого органу, рішення якого оскаржується, про подання скарги до контролюючого органу вищого рівня;
  7. відомості про оскарження рішення контролюючого органу до суду;
  8. адресу, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;
  9. перелік документів, які додаються до скарги.

Скарги на рішення та на дії контролюючих органів викладаються та подаються окремо.

Документ підписується платником податків або його уповноваженим представником. У разі необхідності до скарги можна додати розрахунки та докази. На те, щоб вирішити, чи задовольняти скаргу, у відповідного органу є двадцять днів з дня її надходження.

Строк розгляду може бути продовжено (не більш ніж на 60 днів), про що контролюючий орган письмово повідомляє скаржника. По закінченню строку платнику податків мають надіслати відповідне рішення, інакше скарга буде вважатися повністю задоволеною на його користь.

 

1 «Центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи»