flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати моніторингу стану незалежності суддів

28 серпня 2012, 12:22
Узагальнення
результатів моніторингу стану незалежності суддів
в Україні -2012, проведеного Одеським окружним адміністративним судом
15 серпня 2012 року

 

Радою суддів України 09 липня 2012 року було прийнято рішення № 34 про проведення спільно з Центром суддівських студій Моніторингу стану незалежності суддів в Україні - 2012, метою якого є здійснення аналізу стану незалежності, неупередженості та доступності правосуддя в Україні, розроблення відповідних рекомендацій для вирішення проблемних питань і удосконалення діяльності судів, органів суддівського самоврядування та інших органів судової влади.
 
На виконання зазначеного рішення Ради суддів України, в рамках Моніторингу Одеським окружним адміністративним судом було організовано 15 серпня 2012 року проведення опитування громадян – відвідувачів суду. Заздалегідь, на інформаційному стенді в приміщенні суду було розміщено оголошення про проведення даного заходу, а також відповідна інформація була розміщена на офіційному веб-сайті Одеського окружного адміністративного суду в мережі Інтернет.
У проведеному опитуванні прийняли участь 79 осіб - відвідувачі суду (які прибули до суду для участі в судових засіданнях, здачі та отримання документів в канцелярії суду тощо), які виявили бажання прийняти участь, і відповіли на всі шість запропонованих в анкеті питань.
В ході опитування, респондентам була запропонована анкета з наступними запитаннями:
  1. Оцініть, будь ласка, зручність умов перебування громадян в суді( достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового засідання; чистота та прибраність приміщень суду; можливість користування туалетами тощо) /Варіанти відповідей: «незадовільно», «задовільно», «добре», «відмінно» та «важко сказати»/.
  2. Оцініть, будь ласка, повноту, якість та доступність інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо) /Варіанти відповідей «незадовільно», «задовільно», «добре», «відмінно» та «важко сказати»/
  3. Оцініть, будь ласка, ефективність організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ: вчасність з урахуванням поштового перебігу, надіслання судом повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість перенесення судових засідань; додержання графіків судових засідань щодо часу слухання справ тощо) /Варіанти відповідей: «незадовільно», «задовільно», «добре», «відмінно» та «важко сказати»/.
  4. Чи можете Ви сказати, що судді ставляться до відвідувачів суду (сторін по справі) коректно та ввічливо? /Варіанти відповідей: «ні», «скоріше ні», «скоріше так», «так» та «важко сказати»/
  5. Чи можете Ви сказати, що працівники апарату суду ставляться до відвідувачів суду коректно та ввічливо? /Варіанти відповідей: «ні», «скоріше ні», «скоріше так», «так» та «важко сказати»/.
  6. Чи можете Ви сказати, що суд при розгляді Вашої справи був незалежним та неупередженим та був забезпечений справедливий судовий розгляд? /Варіанти відповідей: «ні», «скоріше ні», «скоріше так», «так» та «важко сказати»/.
Результати аналізу проведеного анкетування виявилися досить цікавими та доволі позитивними. Для оцінки сприйняття відвідувачами діяльності суду була застосована п’ятибальна система – від 1 до 5 балів. 
Так, наприклад, середня оцінка зручності умов перебування в суді за результатами опитування склала 4,09 бали; повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів – 4,18 бали, а ефективності організації роботи суду – 3,91 бали.  Для наглядності та повноти  результатів аналізу опитування пропонуємо ознайомитися з діаграмами, що відображають оцінки досліджуваних аспектів діяльності нашого суду.
 
Тож бачимо, що більшість з опитаних респондентів – 53% - вважають умови перебування в нашому суді добрими, 29% - відмінними, а ще 15% - задовільними.  
Як видно, більшість відвідувачів (47%) добре оцінюють  рівень інформаційного забезпечення діяльності суду; втім частка опитаних, що поставили оцінку «відмінно» більша, ніж щодо зручності умов перебування в приміщенні суду – 37% проти 29% відповідно. А це, в свою чергу, означає, що відвідувачі більш високо оцінюють якість та доступність інформації. 
В оцінці ефективності організації роботи суду  спостерігаємо ту саму тенденцію – для переважної більшості опитаних громадян вона відповідає оцінці «добре» (для 51%) і ще для 24% становить «відмінно».
Одним із важливих показників діяльності судової системи України загалом та нашого суду зокрема є  ставлення суддів та працівників апарату суду до відвідувачів (сторін по справі). П’яте та шосте запитання анкети були направлені на виявлення думки респондентів з цього приводу. То ж маємо наступний розподіл відповідей:
 
Суб’єктивні оцінки респондентів
Кількість голосів
Масова частка у загальній кількості оцінок
Чи можете Ви сказати, що судді ставляться до відвідувачів суду (сторін по справі) коректно та ввічливо?
ні
1
1%
скоріше ні
1
1%
скоріше так
22
28%
так
48
61%
важко сказати
7
9%
Всього:
79
-
Чи можете Ви сказати, що працівники апарату суду ставляться до відвідувачів суду коректно та ввічливо?
ні
1
1%
скоріше ні
3
4%
скоріше так
12
15%
так
59
75%
важко сказати
4
5%
Всього:
79
-
 

 

Отже, робимо висновок, що у переважній більшості до відвідувачів нашого суду як судді так і працівники апарату ставляться коректно та ввічливо на думку самих відвідувачів. Також зазначимо, що 66% опитаних вважають, що суд при розгляді їхньої справи був незалежним, неупередженим та справедливим.
Результати опитування уважно проаналізовані керівництвом Одеського окружного адміністративного суду і будуть максимально враховані у подальшому вдосконаленні його роботи.