flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

До Кодексу адміністративного судочинства України внесено зміни

01 липня 2013, 17:50

                                         

Від сьогодні набув чинності Закон України  353-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення обмежень у провадженні господарської діяльності». Ним, серед іншого, доповнено Кодекс адміністративного судочинства статтею 183-6 «Особливості провадження у справах щодо підтвердження обґрунтованості вжиття суб’єктами владних повноважень заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».  

За законом, суб’єкт владних повноважень не пізніше наступного дня з дня видання (прийняття) відповідного розпорядчого документа про вжиття заходів реагування має подати адміністративний позов до окружного адміністративного суду для підтвердження обґрунтованості вжитих ним заходів реагування на виявлені під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності порушення вимог законодавства. Питання про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішує не пізніше наступного дня з дня надходження позовної заяви. У разі постановлення ухвали про відкриття провадження у справі суд у п’ятиденний термін ухвалює постанову по суті заявлених вимог.

На рішення суду протягом трьох днів може бути подана апеляційна скарга, яка розглядається апеляційним судом у термін не більше трьох днів з дня відкриття апеляційного провадження. Судове рішення апеляційної інстанції є остаточним і оскарженню не підлягає.

Крім того особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, обґрунтованість яких підтверджена постановою суду, якщо обставини, які стали підставою для вжиття цих заходів, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.

Закон, розроблений та внесений до Верховної Ради за ініціативою Президента України, спростить умови ведення бізнесу. Суб’єкти господарювання не будуть оскаржувати прийняте щодо них владне рішення. Орган державної влади чи місцевого самоврядування сам подає позов на підтвердження обґрунтованості акту, не зупиняючи господарську діяльність особи. Проте, новий підхід до вжиття контролюючими органами заходів реагування до суб’єктів господарювання не позбавляє останніх можливості звернутися до адміністративного суду у інших передбачених законом випадках.                          

Даний закон має на меті забезпечити узгодженість законодавчих актів у частині змін щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення виробництва або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг відповідно до постанови адміністративного суду, а також щодо визначення випадків, коли обґрунтованість вжиття інших заходів реагування підлягає підтвердженню адміністративним судом. Його реалізація сприятиме розвитку конкуренції і зменшенню адміністративного тиску на суб'єктів господарювання.

Також свою дію розпочав Закон України  5404-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Кодексу цивільного захисту України». Нормативний акт розширює підсудність адміністративних судів на справи про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням. Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється 15-денний термін, який обчислюється з дня виявлення суб'єктом владних повноважень підстав для звернення. Дана категорія справ може розглядатися за правилами скороченого провадження.