flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення результатів опитування відвідувачів Одеського окружного адміністративного суду, проведеного в період з 26 червня по 01 серпня 2012 року

03 серпня 2012, 15:04

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ

 У ході проведення анонімного опитування громадян – відвідувачів Одеського окружного адміністративного суду, проведеного в період з 26 червня по 01 серпня 2012 року на виконання Доручення Голови Одеського окружного адміністративного суду від 20 червня 2012 року, було опитано 127 осіб.

Опитування громадян було проведено із застосуванням методології карток громадянського звітування, що являє собою ефективний засіб оцінювання, який надає узагальнений відгук щодо якості з боку саме користувачів судових послуг, тобто тих, хто має безпосередній досвід перебування у будівлі суду; є дієвим механізмом оцінки існуючого стану речей, налагодження системи повідомлення про таку оцінку, і як результат, реагування та позитивні зміни, покликані як підвищити ефективність, прозорість, підзвітність судової системи, так і підняти авторитет судової влади. Критерії оцінки якості судових послуг мають свою специфіку, обумовлену своєрідністю сфери дослідження. В нашому випадку досліджувалася повнота, доступність та ясність інформації, що надається відвідувачам суду, сприйняття відвідувачами роботи працівників апарату суду, прийнятність судових витрат, побажання відвідувачів щодо поліпшення роботи суду тощо.

Анкети респондентів були належним чином оброблені та проаналізовані. Результати аналізу представлені у вигляді текстової, табличної та графічної інформації.

 Соціально-демографічні показники респондентів

 Дані результатів аналізу свідчать, що 65 % опитаних осіб склали чоловіки (64 особи) та 35% жінки (34 жінки), ще 29 осіб не вказали в анкеті своєї статі.

Більшість відвідувачів суду – це громадяни віком від 26 до 39 років (55% опитаних), особи віком від 18 до 25 років склали 26 % опитуваних, далі громадяни віком від 40 до 59 років – 17 %, менше за все до суду звертаються особи у віці 60 років та старші – їх масова частка у загальній кількості респондентів склала менше 2 %.

69% респондентів (а це 88 осіб) мешкають у м. Одеса, інші 30 % - проживають в Одеській області.

Вищу освіту мають майже 96 % усіх опитаних (121 особа, з них 119 – повну та 2 особи базову). Серед них 89% мають профільну юридичну освіту.

Отже, бачимо, що найчастіше до суду звертаються чоловіки у віці від 26 до 39 років, що проживають у м. Одеса та мають вищу юридичну освіту.

 Розподіл представництва інтересів у суді

 Серед відвідувачів, що взяли участь в опитуванні. більшість осіб, а саме 43% - це представники суб’єктів владних повноважень, на другому місці - 36% - адвокати та юрисконсульти; особисто свої інтереси представляли лише 16% громадян, а менш за все (з показником 6 %) серед тих, хто звернувся  до суду  - це законні представники юридичних осіб (директори, інші особи, які мають право представляти інтереси юридичних осіб без довіреностей).

Цікаво, що більшість опитаних (а саме 78%) були учасниками судового процесу 6 і більше разів.

 Оцінка громадянами прийнятності судових витрат

Щодо прийнятності розміру судового збору, то 68 % усіх респондентів  - а це 77 осіб – вважають суму збору прийнятними, 24 % оцінили його як «більш-менш прийнятний» , ще 41 % як «цілком прийнятний»  Не задоволені взагалі розміром судового збору 24 % опитаних, ще 8% не визначилися зовсім.

Сприйняття роботи працівників апарату суду

 Сприйняття громадськістю роботи працівників апарату суду за результатами опитування досить позитивне. На думку 76 % опитаних (94 особи), працівники апарату суду у спілкуванні з відвідувачами виявляли доброзичливість та повагу; а витриманість та коректність працівників суду високо оцінили 75% громадян, ще 24% вважають, що працівники суду «більш-менш» коректні та витримані; не задоволені спілкуванням з працівниками суду 1% відвідувачів. Абсолютна більшість опитаних – 99% - також високо оцінила такі риси працівників суду як «вміння вислухати та надати вичерпну інформацію» - цілком задоволені 74%, більш-менш задоволені – 25 %. Зовсім не задоволені вмінням працівників суду вислухати та надати вичерпну інформацію залишилися 1% респондентів.

 

Таблиця 1:

Оцінка загально людських якостей працівників апарату ООАС за результатами опитувань громадян

 

Суб’єктивні оцінки респондентів

Кількість голосів

Масова частка у загальній кількості оцінок

 Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами доброзичливість та повагу?

важко сказати

1

1%

цілком ні

2

2%

більш-менш

26

21%

цілком так

94

76%

Всього:

123

-

Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами витриманність, коректність?

важко сказати

1

1%

цілком ні

1

1%

більш-менш

29

24%

цілком так

92

75%

Всього:

123

-

Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами вміння вислухати та надати вичерпну інформацію?

важко сказати

1

1%

цілком ні

1

1%

більш-менш

30

25%

цілком так

90

74%

Всього:

122

-

 То ж бачимо, що серед загально людських якостей працівників апарату Одеського окружного адміністративного суду обіймає першість доброзичливість та повага до відвідувачів. Що ж стосується професійних якостей працівників нашого суду, з погляду опитаних громадян, то 71% респондентів вважає, що працівники апарату суду виконують свої обов’язки сумлінно , на високому професійному рівні. Ще 20 % вказали, що «більш-менш» сумлінно виконують, не вважає так лише 1 % опитаних громадян. На підтвердження наведених розрахункових даних надаємо відповіді респондентів на запитання в анкеті під №13 «Що Вам сподобалось в роботі суду?». Серед відповідей найбільш часто зустрічалися наступні: оперативність співробітників (швидке обслуговування в інформцентрі та канцелярії, швидко виготовляються та видаються копії процесуальних документів, допомога при оформленні заяв, повнота відповіді на поставлені запитання), високий рівень професійних знань,  сприяння оптимізації роботи; доброзичливість та повага, а також чуйність, людяність працівників апарату, урівноваженість та повага до учасників процесу.

 Оцінка повноти, доступності та ясності інформації

 Оцінка громадянами повноти, доступності та ясності інформації виявилася більш різноманітною. Так, графік роботи канцелярії суду виявився цілком зручним для 66 %  громадян, «більш-менш» зручним ще для 29%. Не задоволені графіком роботи канцелярії суду виявилися 4% відвідувачів. У повній мірі задоволені наявною в суді інформацією щодо руху судових справ та наявними зразками документів (клопотань, заяв тощо) 65% опитаних, ще 31% вважають себе «більш-менш» задоволеними . 4% відвідувачів виявилися зовсім не задоволені наявною в суді інформацією. Більше половини опитаних осіб (56%) відповіли, що отримували повістки та повідомлення про розгляд справи цілком вчасно, 27% - «більш-менш» вчасно, втім 15 % отримували повістки до суду невчасно.  Можливість вчасно ознайомлюватися з матеріалами справи високо оцінили 95% респондентів. З них 63% відповіли, що «цілком мають таку можливість», ще 32% вказали, що мали можливість ознайомитися з матеріалами справи «більш-менш» вчасно. Якість роботи інформаційного центру більшість відвідувачів суду, що взяли участь в опитуванні, а саме 65% , вважають відмінною. Оцінку «добре» відмітили 30% опитаних. Так, наприклад, на запитання в анкеті «Що Вам сподобалося в роботі суду?», частіше всього зустрічається відповідь «працівники інформаційної служби, які доброзичливо та з повагою, витриманістю та коректністю вислухають та нададуть вичерпну інформацію»

 

Таблиця 2:

Оцінка повноти, доступності та ясності інформації  ООАС за результатами опитувань громадян

Субєктивні оцінки респондентів

Кількість голосів

Масова частка у загальній кількості оцінок

Чи є зручним графік роботи канцелярії суду (подання позовів, ознайомлення з матеріалами, строки отримання рішень, виконавчих листів, відповідей на запити, тощо)?

важко сказати

1

1%

цілком ні

5

4%

більш-менш

36

29%

цілком так

82

66%

Всього:

124

-

Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо: руху судових справ та наявні зразки документів (клопотань, заяв тощо):

важко сказати

0

0%

цілком ні

5

4%

більш-менш

38

31%

цілком так

81

65%

Всього:

124

-

Чи вчасно Ви отримували повістки та повідомлення про розгляд справи?

важко сказати

3

2%

цілком ні

18

15%

більш-менш

33

27%

цілком так

69

56%

Всього:

123

-

Продовження Таблиці 2:

Чи мали Ви можливість вчасно ознайомитися з матеріалами справи?

важко сказати

2

2%

цілком ні

4

3%

більш-менш

40

32%

цілком так

78

63%

Всього:

124

-

Як Ви оцінюєте роботу інформаційного центру суду?

важко сказати

3

2%

цілком ні

3

2%

більш-менш

37

30%

цілком так

81

65%

Всього:

124

-

Чи знайомилися Ви з інформацією, яка розміщена на офіційному веб-сайті суду?

так

80

68%

ні

37

32%

Всього:

117

-

 

           Дані Таблиці 2 також свідчать про те, що більшість відвідувачів суду користуються інформацією, розміщеною на офіційному веб-сайті Одеського окружного адміністративного суду http://adm.od.court.gov.ua.

 Загальні показники якості роботи суду

 В анкеті анонімного опитування відвідувачів суду окрім запитань на виявлення окремих аспектів функціонування ООАС також містилося запитання загального характеру «Якщо Ви були в цьому суді раніше, то як, на Ваш погляд, змінилася якість роботи суду загалом?». Для відповіді на це запитання було наведено кілька можливих варіантів: «покращилось значно», «покращилась», «залишилась без змін», «дещо погіршилась», «значно погіршилась», та «важко сказати». Аналіз результатів опитування показав, що на думку 51% респондентів якість роботи суду загалом покращилась, а 17% вважають покращення роботи суду значним, для 19% якість роботи суду залишилася без змін. На увагу заслуговує також і те, що жоден з респондентів не відмітив погіршення якості роботи нашого суду.

 

покращилась значно

17%

покращилась

51%

залишалися без змін

19%

дещо погіршилася

0%

значно погіршилася

0%

важко сказати

13%

 Опитані громадяни також активно відгукнулися на пропозицію в анкеті висловити власну думку стосовно змін, введення яких необхідно для подальшого покращення роботи Одеського окружного адміністративного суду. Серед найбільш бажаніших змін можна навести такі:

 

  1. Встановлення в приміщенні суду копіювального апарату для користування відвідувачами

21 голос

  1. Дотримання строків розгляду справ відповідно до чинного законодавства України

6 голосів

  1. Розпочинати судове засідання у назначений час

4 голоси

  1. Відкриття закладу громадського харчування у приміщенні суду

4 голоси

  1. Організація можливості сплачувати судовий збір у безпосередній близькості до приміщення суду

5 голосів

  1. Підвищення заробітної плати співробітникам суду

4 голоси

  1. Збільшення часу роботи судової канцелярії

3 голоси

  1. Організація в приміщенні суду місце продажу канцелярських товарів та спеціалізованої юридично літератури

3 голоси

  1. Завершення ремонту, у т.ч. облаштування під’їзду для інвалідів, безпечне (неслизьке) покриття підлоги на вході до приміщення суду

2 голоси

  1. Організація телефонного зв’язку із суддями

2 голоси

  1. Відкриття доступу до актуальної інформації про стан розгляду справи на офіційному веб-сайті суду

2 голоси

  1. Встановлення багатоканального телефону в інформаційному центрі суду

2 голоси

  1. Облаштування комп’ютеризованого  робочого місця для ознайомлення відвідувачів з документами, з можливістю роздрукування документів з електронних носіїв інформації

2 голоси

 Цікаво відзначити, що більшість серед опитаних , а саме 71% в цілому довіряють судовій системі: 48% з них «більш-менш» довіряють, а 23% «цілком довіряють». Разом з тим відсоток людей, які ставляться до суду з недовірою доволі високий і складає 25% опитаних.

10.08.2012

 Керівник апарату

 

Одеського окружного адміністративного суду                                    О.Ю.  Пасічник